Friday 7 October 2011

mungkin sekarang duit harta dan kebendaan menjadi ukuran...

gambar hiasan :) tu bukan aku huhu~



lama aku tak menulis...mungkin harini buat aku terasa untuk meluahkan apa yang tersirat dalam hati...kesedihan yang tak dapat ditunjukkan melalui wajah juga tidak terungkap dalam kata-kata juga...aku percaya setiap manusia di muka bumi ini mempunyai pengalaman seperti aku alami...mungkin sekali dua dalam hidup mereka atau pun kerapkali...dari terasa hati sehingga membawa penyakit hati dek kerana hati ini disakiti dan memendam perasaan...pengalaman ini membawa perubahan besar dalam hidup aku...pengalaman dengan rakan-rakan yang selalu meninggalkan aku dalam apa2 jua perkara, tidak kisahlah dalam permainan, pelajaran dan sebagainya...pendek cerita aku selalu menjadi pilihan kedua atau terakhir huh~beratnya rasa ini, mungkin aku tak cukup bagus...

aku sedar perkara ini sejak aku sambung belajar untuk mendapatkan diploma, ketika disinilah cabaran hidup aku diduga...dengan masalah kesihatan ibu aku,keluarga aku diduga lagi dengan masalah ekonomi,kawan2 yang baru ditempat yang baru... oleh itu, aku belajar melakukan segala-galanya seorang diri...aku terpaksa mengukir wajah kegembiraan dan bergurau di hadapan mereka ...aku lega aku masih boleh bertahan sehingga kini, walaupun aku tiada kenderaan untuk bergerak aku mampu membawa diri ini dengan dua kaki yang masih lagi kuat, walaupun aku tidak dapat belanja kawan2 untuk berseronok, aku boleh lagi mengisi perut ini tanpa menyusahkan orang lain...aku bersyukur, walaupun aku tiada kawan2 untuk bersusah senang, aku lega aku ada ahli keluarga tersayang dan kawan lama yang masih ingat dan menjadi sahabat selamanya...Alhamdulillah~

(tapi bila diorang susah cari aku juga~hadoi....)

No comments:

Post a Comment